تاریخچه پلمب دفاتر قانونی توسط مودیان مالیاتی

در سنوات گذشته اشخاص موردنظر پس از تهيه دفاتر قانونی (روزنامه و کل) ، به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و اقدام به پلمب دفاتر می نمودند. پس از آن نیز طی سالهایی باجه های ويژه ای در ادارات پست برای اين امر (پلمب دفاتر) اختصاص داده شده که اشخاص با مراجعه به آنها و تکميل فرم‌های مربوطه و پرداخت بهای دفاتر و هزينه ارسال آنها نسبت به تحويل دفاتر پلمب‌شده توسط باجه‌های مربوطه اقدام می نمودند.

در سنوات اخیر اشخاص متقاضی پلمب با مراجعه به سامانه ایجاد شده در این خصوص با تکمیل اطلاعات مربوطه در گام های سامانه اقدام به ثبت درخواست خود نموده و پس از ارسال مدارک از طریق باجه های منتخب پستی و متعاقباً تایید کارشناس ثبت شرکت ها نسبت به پرداخت هزینه های قانونی پلمپ دفاتر خود اقدام می نمایند و پس از انجام عملیات پلمب، دفاتر به آدرس اشخاص ارسال خواهد گردید.

ذکر اين مطلب نيز ضروری است که اشخاص مذکور بايستی قبل از شروع سال مالی جديد اقدام به پلمپ دفاتر نموده، بدين معنی که برای عملکرد سال ۱۳۹۷ می بايست تا ۲۹/ ۱۲/ ۹۶ نسبت به پلمپ دفاتر اقدام کرده‌ باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *